Vločky

Kaše připravené z vloček nemusí být vyloženě ovesné. Můžeme použít žitné, špaldové, pohankové, pšeničné vločky.

Z vloček můžete připravit chutné, zdravé a živinami vyvážené jídlo „Vločky obsahují bílkoviny, nenasycené mastné kyseliny, vitaminy B1 a B6 a také lecitin, fosfor, zinek a železo. Především jsou ale významným zdrojem vlákniny.“ Navíc posilují nervy, pomáhají hubnout, dodávají energii, nadlouho zasytí a čistí střeva. Přidejte do nich ještě další vitaminy, minerály a stopové prvky, a dostanete jídlo, ze kterého budete čerpat energii po celý den.

 

Základní příprava

 

Ovesné vločky jsou v surovém stavu tvrdé, a tak se obyčejně namáčejí anebo vaří, aby změkly a byly poživatelné. Do 0,25 litru vařícího mléka nasypte asi 5 polévkových lžic ovesných vloček a vařte je asi 10 minut doměkka. Kaše nesmí být úplně hustá.

 

Mléko

 

Lze použít mléko rostlinné-mandlové, sojové nebo rýžové. Vločky lze stejně dobře zalít jen teplou vodou. Není je třeba vařit, stačí je zalít.

 

Ovoce

 

Pro sladkou variantu kaše lze přidat sušené ovoce, ale v malém množství-jednu polévkovou lžíci. Dále lze do kaše přidat různé druhy ořechů-mandle, kešu, arašídy, lískové ořechy.

Kromě ořechů můžeme kombinovat i různé druhy semínek jako jsou slunečnicová, chia, dýňová.

 

Klíčky

 

Klíček je zárodek zrna, ze kterého vyklíčí nová rostlina. Právě v klíčku se nachází tři čtvrtiny vitamínů skupiny B a vitamínu E, které jsou v celém zrnu. Obsahují bílkoviny obohacené o aminokyselinu lysin, esenciální mastné kyseliny, kyselinu listovou, minerály-hlavně hořčík, fosfor, železo, vápník, draslík, zinek, stopové prvky-mangan a selen.

 

Skořice

 

Jedná se o koření s antioxidačními vlastnostmi i protirakovinnými účinky. Navíc skvěle zvýrazní chuť ovesných vloček a nádherně je provoní, a to vše bez přidání jediné kalorie. Stačí přidat lžičku skořice do porce ovesných vloček.

 

Med

 

Pokud musíte sladit, tak volte raději javorový, datlový nebo agávový sirup, který vám nerozhodí krevní cukr, a přitom osladí. A zkuste i nepasterizovaný včelí med, protože obsahuje minerální látky a enzymy. Nezpracovaný med obsahuje rostlinný enzym amylázu, který podporuje natrávení škrobových jídel.“